Witam, trochę się nakręciłem i zająłem się innymi sprawami z pracy – po prostu pourlopowe ogarnianie i takie tam nudne rzeczy biurokracji i administracji. Teraz trochę trudno będzie mi powiedzieć coś więcej o tym programie, bo wciąż czuję, że nie wykorzystałem jego potencjału w 100% wysługując się różnymi kreatorami i IDE. Mowa tu o Notepad++ . Dzisiaj propozycja notatnika.
Tak, to zwykły program do edycji tekstu z niezwykłymi możliwościami. Jego fenomen polega na tym, że możemy otworzyć bardzo dużo formatów plików źródłowych porządkując składnię i ładnie ją oprawiając graficznie – wiecie, mam na myśli ,że gdy otworzę nim plik o rozszerzeniu cpp ( których tu się pojawi całkiem sporo niebawem ) to on mi to rozpozna i przy założeniu, że ktoś stosuje spację i tabulację i akapity to będę mieć ładny i przejrzysty kod jak w code blocks, czy innych programach środowiskowych C++. Dodatkową zaletą jego jest bardzo wygodny i przejrzysty ekran. Wiem, wiem – można przecież używać zwykłego notatnika, by zmienić np. coś w plikach .ini itp. z gier ale w tym jest po prostu wygodniej. Wiesz, przeciągasz go i upuszczasz, a on Ci go wyświetla. Właśnie – jego przywilejem jest pamiętanie po zamknięciu programu plików, a gdy zostały naniesione w nich zmiany zapyta się, czy chcesz pracować na nowej wersji, bo nastąpiły zmiany w tym dokumencie ( chociaż dokument to za duże słowo ), a także bardzo praktyczne przechowywanie wielu plików po prostu w kartach. Dodatkowo sam możesz pokolorować sobie składnie po swojemu, a jeżeli jakiś formatów brakuje możesz sobie uzupełnić bazę ręcznie.
Nie wiem, czy da radę bardziej ekscytować się notatnikiem ale Notepad++ jest dla mnie bardzo użyteczny, gdy chcę zmienić coś w kodzie na szybko i wiem gdzie jest to, co chcę zrobić bez otwierania całego kombajnu, na którym pracowałem nad danym zagadnieniem zaoszczędzając mi masę czasu.
Oczywiście link zostawiam tutaj link do programu
„Notepad++ jest bardzo dobrym, darmowym edytorem kodów źródłowych. Projekt bazuje na potężnym komponencie edytora tekstu – Scintilla.
Aplikacja jest napisana w C++, czystym Win32 Api i STL dzięki czemu działa wydajniej, a wielkość pliku jest bardzo mała.”~dobreprogramy.pl