Zastanawiałeś się kiedyś jak to jest z klawiaturą ?
Na jakiej zasadzie to wszystko działa ? Dziś postanowiłem za pomocą C++ pokazać Ci jak maszyna interpretuje klawisze z klawiatury.
Gotowy plik .exe będziesz mógł pobrać w dalszej części tego postu.
Nie wiem, czy specjalnie trzeba pokazywać jak działa klawiatura, a już na pewno jak wygląda. Jedyne co mogę Ci powiedzieć dodatkowo to to, że oprócz naszej „QWERTY” istnieje jeszcze inny system umieszczenia klawiszy na klawiaturze (no i stało się – miał być mały wpis o znakach, a będzie coś potężniejszego).
„Klawiatura jaka jest – każdy widzi”. Jednak zasada działania nie jest koniecznie wszystkim znana.
Na klawiaturze komputerowej każde naciśnięcie lub puszczenie klawisza powoduje wysłanie sygnału do komputera. Każdy klawisz ma przypisaną własną parę sygnałów, zwanych „scancode”.
- QWERTY
- QWERTZ
- układ maszynistki
- AZERTY
- klawiatura Dvoraka
3 układy poniżej qwerty odpowiadają odpowiednio układom stosowanych w zależności od jeżyka ( odpowiednio od góry niemiecki, polski, francuski). Klawiatura Dvoraka została zaprojektowana w celu poprawienia wydajności w pisaniu na klawiaturze jako alternatywa dla qwerty. Na tym właśnie układzie osiągnięto wynik wprowadzania 212 słów na minutę.
- iostream
- cstdlib
- conio.h .
Wszystkie biblioteki na pewno znajdują się w Dev C++
Info
Cyfry przyjmują wartość między 47, a 58.
Małe znaki przyjmują wartość między 96, a 123.
Duże znaki przyjmują wartość między 64, a 91.
Gotowy kod źródłowy możesz podejrzeć tutaj.
Gotowy plik .exe możesz pobrać tutaj.