O informatyce, po swojemu, inaczej

O matematyce – podstawy

Witam. Dziś trochę z innej beczki. Tym razem będzie trochę o matematyce. Postanowiłem o tym napisać, ponieważ warto coś wiedzieć lub przypomnieć sobie podstawy. Dlatego też dzisiejszym głównym wątkiem będą podstawowe trzy rzeczy takie jak: pojęcia, wzory i twierdzenia.


Pojęcie to nic innego jak nazwa obiketów, na których operują matematycy. Abym móc je jednoznacznie zrozumieć i rozumieć, wprowadza się je za pomocą definicji ( czujesz to zależność, gdy piszesz programy ? 🙂 ), czyli formalnych określeń tychże pojęć.

Wzór jest symbolicznym przedstawieniem zalezności liczbowych.

Twierdzenie jest słownym przedstawieniem zależności między obiektami lub operacjami matematycznymi ( czytaj mnożenie , dzielenie , odejmowanie , dodawanie , potęga , pierwastek i Bóg raczy wiedzieć, co jeszcze wymyślmimy ) , np.: twierdzenie Pitagorasa. Twierdzenie różni się tym od definicji, że nie wprowadza nowego pojęcia w życie, lecz ustala zależności ( prawa De Morgana na przykład ).

To tyle wstępem – wiadomo wszystkim , że matematyka to temat rzeka i napisałem tu dość ogólnikowo. Jeżeli chcielibyście coś więcej z matematyki , fizyki , informatyki – kiedyś wstawię i tak 😉 – piszcie o to – nie krępujcie sie.

P.s – kiedy będzie wysyłać te prośby bierzcie pod uwagę, że o ile z informatyki moge coś niecoś więcej napisać od siebie z doświadczenia własnego i wiedzy poza progamowej MEN o tyle reszta trochę jest ograniczona zakresem I LO 😉